Η μεγάλη εισροή καταναλωτών στα καταστήματα λιανικής κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, “φέρνει” και αρκετά περιστατικά κλοπών. Αυτές οι κλοπές μπορούν να προκύψουν σε μικρά καταστήματα της γειτονιάς, σε μεγάλα department stores και όπου αλλού η αγοραστική κίνηση είναι αυξημένη.
Τι μπορείτε να κάνετε, όμως, εσείς σαν ιδιοκτήτες καταστημάτων για να περιορίσετε (αν όχι να εξαλείψετε) αυτά τα φαινόμενα που χαλάνε την καλή διάθεση των Χριστουγέννων;
Ενέργειες για την πρόληψη της κλοπής από τους υπαλλήλους
Η πρόληψη και ο χειρισμός της κλοπής από τους υπαλλήλους είναι δύσκολη, αλλά οι πιθανότητες συνηγορούν στο γεγονός πως αν συμβεί κλοπή στο κατάστημά σας, ένας υπάλληλος θα έχει εμπλοκή. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα γύρω από τις κλοπές λιανικής που πραγματοποίησε η Hayes International, οι κλοπές των εργαζομένων συναγωνίζονται επάξια τις κοινές κλοπές προϊόντων από εξωτερικούς παράγοντες. Η προσεκτική παρακολούθηση όλων των συναλλαγών κρίνεται επιτακτική, ενώ κάποια άλλα πράγματα που πρέπει να προσέξετε, είναι:
- Οι καλές σχέσεις του πελάτη με τον ταμία. Όταν οι δυο τους συνεργαστούν, μπορεί ο λογαριασμός που θα προκύψει, να είναι χαμηλότερος από αυτόν που πρέπει να είναι, καθώς ορισμένα προϊόντα θα δεν “περάσουν” σκόπιμα από το απαραίτητο σκανάρισμα
- Κράτημα χρημάτων από τον υπάλληλο. Αν ο καταναλωτής έχει στα χέρια του ένα προϊόν που κοστίζει 9,99 ευρώ και δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά για να πληρώσει, ο υπάλληλος μπορεί να τον… εξυπηρετήσει, να τον περάσει μπροστά από το ταμείο και να κρατήσει εκείνος τα χρήματα στην τσέπη του.
Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους στην αναγνώριση των κλοπών από εξωτερικούς παράγοντες
Από την άλλη πλευρά, οι περισσότεροι υπάλληλοι μπορούν να θεωρηθούν σύμμαχοι στη μάχη κατά των κλοπών και θα πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για τον εντοπισμό τους. Κατ’ αρχήν, πρέπει να παρακολουθούν στενά τα ταμεία αυτόματης εξυπηρέτησης, να μην θεωρούν πως αν ενεργοποιηθεί συναγερμός, τότε αυτό έχει συμβεί χωρίς ουσιαστικό λόγο και να εκπαιδευτούν στην αντιμετώπιση ομαδικών κλοπών, καθώς, σπάνια οι κλέφτες ενεργούν μόνοι τους. Στη συνέχεια, το προσωπικό ενός καταστήματος πρέπει να είναι επιφυλακτικό απέναντι στις ακόλουθες συμπεριφορές:
- Ένας αγοραστής που μπαίνει και βγαίνει από το κατάστημά σας συχνά την ίδια μέρα (συνήθως χωρίς να έχει κάνει αγορές)
- Ομάδες ατόμων που εισέρχονται μαζί στο κατάστημα
- Οι αγοραστές που αποφεύγουν την επαφή με τα μάτια και / ή φαίνεται να αποτελούν τους τσιλιαδόρους (π.χ. δεν είναι πραγματικά εκεί για να ψωνίσουν)
- Οι αγοραστές που φορούν ογκώδη ρούχα, μεταφέρουν μεγάλες τσάντες ή καροτσάκια
- Οι αγοραστές που επιδεικνύουν νευρική συμπεριφορά
- Οι αγοραστές που προσπαθούν να αποσπάσουν την προσοχή του προσωπικού
Χρησιμοποιήστε προληπτικά μέτρα
Εκτός από την εκπαίδευση των υπαλλήλων σας, παρακάτω είναι μερικές στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν για να αποτρέψουν την κλοπή στα καταστήματα λιανικής πώλησης:
- Χαιρετήστε κάθε πελάτη καθώς μπαίνει στο κατάστημά σας
- Βελτιώστε την εκπαίδευση του προσωπικού σας για να αυξήσετε τα επίπεδα της προσωπικής τους προσοχής και να καλύψετε περισσότερα χώρο στο κατάστημά σας
- Κρατήστε το κατάστημά σας καλά φωτισμένο και καλά οργανωμένο
- Διατηρήστε στοιχεία υψηλής αξίας ή υψηλής ζήτησης σε κοινή θέα
- Δημιουργήστε μια πολιτική κλοπών και δημοσιεύστε την σε ορατά σημεία
- Κλειδώστε τα αποδυτήρια
- Εγκαταστήστε κάμερες ασφαλείας
- Χρησιμοποιήστε φύλακες ασφαλείας
- Δημιουργήστε συμμαχίες με τις Αρχές επιβολής του νόμου