Την συγκεκριμένη χρονική στιγμή που μιλάμε, το να χρησιμοποιεί κάποιος ένα κινητό τηλέφωνο για να επικοινωνεί, είναι κάτι όχι απλά προφανές, αλλά και αυτονόητο. Ενδεχομένως, σε λίγα χρόνια από τώρα, κάτι τέτοιο να θεωρείται ξεπερασμένο και ως μία “μόδα του παρελθόντος”.

Το internet των πραγμάτων (Internet of Things), θα επιτρέπει στους καταναλωτές να αλληλεπιδρούν με όλες τις συσκευές και τις εφαρμογές που αυτές έχουν. Για παράδειγμα, το ψυγείο, θα είναι σε θέση να μας ενημερώνει για το πότε χρειάζεται να αγοράσουμε περισσότερο ψωμί. Επιπλέον, το πλυντήριο θα είναι σε θέση να στέλνει ένα μήνυμα στο κινητό μας, με το οποίο θα μας ενημερώνει για την ολοκλήρωση της κάθε πλύσης.

Μέχρι στιγμής, η επίδραση και η επιρροή του IoT αναπτύσσεται ανάμεσα στους καταναλωτές της ευρύτερης αγοράς. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι, ενδιαφέρονται για το “αυτοματοποιημένο σπίτι”, το οποίο δίνει τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου της θερμοκρασίας, λήψης μηνυμάτων από ανιχνευτές καπνού καθώς και τη δυνατότητα ενεργοποίησης ή απενεργοποίησης του φωτισμού. Βέβαια, είναι και κάποια ζητήματα τα οποία πρέπει να επισημανθούν και που αφορούν αυτούς οι οποίοι έχουν σκοπό να βάλουν το IoT για τα καλά στη ζωή τους. Εμείς θα σας δώσουμε κάποιες πληροφορίες για το IoT, τις οποίες θεωρούμε απαραίτητες.

Ασφάλεια

Αδιαμφισβήτητα, η ασφάλεια, είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς στους οποίους το IoT εστιάζει, ειδικά στις περιπτώσεις όπου μιλάμε για προσωπικά δεδομένα. Είναι σχεδόν αδύνατον για κάποιον, να καταφέρει να “σβήσει” εντελώς τα ψηφιακά του ίχνη. Πολλοί είναι οι άνθρωποι που βάζουν τα προσωπικά τους στοιχεία για να πληρώσουν λογαριασμούς online, να κάνουν αγορές μέσα από το διαδίκτυο καθώς και να δημοσιεύσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τη στιγμή που τα παραπάνω προσφέρουν κάποιες ανέσεις, παράλληλα ενέχουν και ένα ποσοστό ρίσκου.

Η ασφάλεια, θα πρέπει να είναι μία από τις βασικές προτεραιότητες στις “συνδεδεμένες” συσκευές. Αυτό το επισημαίνουμε διότι οι κάτοχοι έξυπνων συσκευών όπως ψυγεία κ.α. δεν θα είναι σε θέση να μάθουν εύκολα για το αν η συσκευή τους έχει επηρεαστεί από κάποιο ιό ή κάποιο κακόβουλο λογισμικό. Γι’ αυτόν λοιπόν τον λόγο, οι κατασκευαστές συσκευών που είναι συμβατές με το IoT, θα πρέπει να χρησιμοποιούν έναν πολύ ισχυρά κρυπτογραφημένο αλγόριθμο και επιπλέον χρειάζεται η συνεχής παρακολούθηση και καταγραφή των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών παραβάσεων.

Διαφορετικές προσεγγίσεις του IoT

Αυτή τη στιγμή, αρκετές εταιρείες τεχνολογίας, δημιουργούν το δικό τους οικοσύστημα με σκοπό να πάρουν ένα κομμάτι από την πίτα του IoT. Δυστυχώς, τα συγκεκριμένα οικοσυστήματα κατακλύζουν την αγορά. Εταιρείες όπως η Samsung, η Google και η Apple ωθούν με τον τρόπο τους τους καταναλωτές, να χρησιμοποιούν τα δικά τους και μόνο ολοκληρωμένα προϊόντα.

Ωστόσο, το βασικό πρόβλημα με αυτήν την προσέγγιση, είναι πως κάθε διαφορετική εταιρεία δουλεύει με εντελώς δικά της πρότυπα. Αυτό σημαίνει πως τα προϊόντα διαφορετικών εταιρειών δε θα είναι σε θέση να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Αυτό απαιτεί την προσκόλληση των καταναλωτών σε μία συγκεκριμένη εταιρεία. Αυτή η τακτική φυσικά δε βοηθάει στην ανάπτυξη του IoT, αν και στο μέλλον μπορεί η συγκεκριμένη στρατηγική των εταιρειών να αλλάξει πλήρως και όλα τα παραπάνω, να αποτελούν απλά υποθέσεις.